Artikel publicerad

Min artikel Kunskap och jämlikhet publicerades igår i webtidningen Skola och samhälle. Den handlar om sambandet mellan en rhizomatisk kunskapssyn och synen på jämlikhetens möjligheter. Gå gärna in, läs och kommentera.

Bloggat: , , , , , , , , ,

Det här inlägget postades i Deleuze, Politik, Skola, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Artikel publicerad

  1. Kanske är jag delvis ansvarig för att du en gång började intressera dig för rhizomatik och deleuzoguattariska perspektiv (fast då under annat alias – om du kan gissa)? I så fall är det inte mer än rätt att jag får tipsa om den här föreläsningen som Mark Ingham håller på mitt Svenska Twitteruniversitetet om ett par veckor: http://svtwuni.wordpress.com/2011/12/09/stu10/ Du bokar väl in?🙂

    • Björn skriver:

      Oj, finbesök! Du är skyldig till mycket ja.🙂

      Jag har ännu inte omfamnat twitter, tiden räcker inte. Kort sagt. Men jag ska verkligen se om jag hinner titta till Mark Ingham. Tack, och hoppas att allt är väl!

Kommentera

