Not #7 Skolverket säger

Skolverket säger att

Betyg ska givetvis inte baseras på enskilda uppgifter och det är tveksamt om man bör sätta betyg på enskilda prov. Betyg gäller för kurser och ämnen.

Jag undrar hur det ser ut i svenska skolor generellt. Misstanken är väl att det sätts en hel del betyg på enskilda prov och arbeten.

Bloggat: , , , , , , , , ,

Det här inlägget postades i Skola, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Not #7 Skolverket säger

  1. Göran Tullberg skriver:

    Skolans uppgift är lärande.

    ALL träning ALLT lärande är värt att följas upp! Bilar, läkemedel, husbyggen kontrolleras – om inte får vi mögelhus. Idrottsträning följs upp. Skolan mål måste följas upp. Alla elever skall lyckas. Underkända elever innebär att skolan är underkänd!

    Skolans uppgift är lärande! Skolan misslyckas lära 25% som inte får godkänt och dessutom ytterligare 50% som hindras att lära – vars utbildning tar längre tid och kostar mer än vad den bör göra!

    Skolans uppgift är lärande. Skolan misslyckas till 75%. Politiker vet för litet för att forma en funktionell skola!

    Ledningen är okunnig, Organisationen är rörig och inte funktionell. Betygen är ingen hjälp för lärandet – den avser bara att gradera dem, men det har ingenting med lärande att göra. Lärare och elever förtrycks – det saknas demokrati i skolan. Det är dålig ordning i flertalet skolor och usla resultat.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s