Not #2 – Man tänker sitt

Läser någonstans att tänka är lika med att förenkla och gallra. Ju mer jag funderar på det så framstår det motsatta som mer givande. Tänkande är snarare att hela tiden komplicera. Vad säger det mig som lärare?

Bloggat: , , , , , , , ,

Det här inlägget postades i Skola, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Not #2 – Man tänker sitt

  1. Jag tycker väldigt om din reflektion, men jag är för trött för att vare sig tänka eller skriva något klokt själv. Alltså, därför, bara … Tack.

  2. Björn skriver:

    Helena, det är inte tillräckligt ofta man hinner fundera på de här frågorna. Ofta ger det behövlig distans tycker jag.

  3. Christermagister skriver:

    ”att tänka är lika med att förenkla och gallra”…

    Hmm, ja om man tänker lösningsfokuserat (hur man ska ta sig från punkt a till b) så stämmer väl det, men annars känner jag som du.

Kommentera

